Frankrike :)

Nu ska ni äntligen ta del av min semester :) Vi åkte ju upp till Shannon på lördag eftermiddag. När vi kom fram till hotellet checka vi in och sen gick vi till restaurangen och åt middag. Efter det gick vi över till flyplatsen och tog en drink och barnen sprang runt och lekte lite. Sen gick vi tillbaka till vårat rum och lade barnen. När dom sov gick Ursula och Declan till baren och jag somna. Var ju supertrött. Och det var upp tidigt på söndagen. Kvart i fem ringde klockan och jag hoppa in i duschen. Sen packa vi in oss i bilen och åkte dom få hundra meterna till flyplatsens parkering. (Det ösregna!!) Vi checka in och sen gick vi och åt frukost. Sen blev det nästan lite stressigt till gaten. Men det gick bra vi hann. Vi landa i Frankrike runt halv tio tiden men fick vänta ett bra tag på väskorna. När vi väl fått dom gick vi till bilen vi hyrt och åkte till stället vi stanna på, som ligger nere vid Beritz. Vi bodde på i en villavagn på en campingplats utanför en stad som hette Castas eller något sånt. När vi kom till receptionen och skulle checka in var det stängt. Så vi åkte och åt lunch på donken och sen när vi kom tillbaka fick vi checka in.
Jag packa upp och tog på mig bikinin, och sen tog jag med mig Grace till poolen. Efter en halvtimme kom även Ursula, Declan och Brian ner till poolen. Vi bada och sola lite, sen gick vi till puben och tog en öl. Innan vi gick tillbaka till våran vagn, där bada vi barnen och vi själva duscha och gjorde oss ordning. Sen gick vi ner till restaurangen och åt middag. Efter det var det dax föf barn-klubben, eller tiger-club som den kallades.

Efter tiger-klubben var det lite uppträdande för vuxna. Dom gjorde lite musik och dans nummer, Declan var uppe på scenen och dansa. HAHA :D det var superkul, jag skratta så tårarna rann. Framåt tio-elva gick vi hem igen och satt uppe och drack lite vin.

På måndagen var vi uppe relativt tidigt och käka frukost tillsammans, innan vi åkte och handla lite mat. Åkte till ett jättestort köpcenter, dom hade typ allt! Sen åkte vi tillbaka och packa upp maten, hade lite lunch och sen gick vi ner till sjön och sola, och lekte på stranden. Jag bada och det var jätteskönt. Sen gick vi till poolen en lite stund. Sen hem, duscha, bada barnen och sen hade vi grillkväll :) Sen var det tiger-klubben och sen var det lite lekar igen. Denna gång var det jag som fick gå upp på scen och sjunga. När vi kom tillbaka drack vi lite vin och prata en stund innan vi gick och lade oss.

Tisdag var jag lite bakfull, efter fyra dagars drickande. Så jag var bara hemma på förmiddag och passa Brian som sov. Ursula och Declan var nere vid poolen med Grace. När dom kom tillbaka åt dom lunch, jag palla inte så mycket. Sen åkte vi till en jättestor strand som låg i Mimizan, havet var supervarmt och skönt! Vi stanna inte alltför länge på stranden utan gick runt och kolla lite i stan, sen köpte vi glass och drack kaffe innan vi åkte tillbaka och grilla, igen :) Sen gick till tiger-klubben och så. Men efter alla uppträdande gick vi hem och spela kort, sen gick vi och lade oss.

Onsdag gjorde vi i ordning lite picknick och åkte tillbaka till stranden i Mimizan. Det var supervarmt ute och jag låg mest och sola. Det var inte riktigt lika varmt i vattnet som dagen innan. Men jag bada ändå :) Sen gick Ursula och Declan en promenad på stranden med Grace, för Brian sov. Så jag passa på att sola, jag somna nästan så kom Declan och nöp mig i tån, jag blev skiträdd. Hjärtat slog i hundraåtti tio minuter efter. Vi hade tänkt att äta ute i Mimizan, men allt öppna ju inte fören sju och klockan vara bara fem och ungarna var redan hungriga, så vi åkte hem och gick ner till restaurangen istället. Efter middagen gick vi hem och duscha och bada barnen. Sen gick jag och Declan ner till tiger-klubben med Grace. Efter tiger-klubben var det quiz, som jag och Declan vann :) Sen gick vi hem till Ursula och satt uppe en stund och prata och drack lite vin :)

Torsdag skulle vi åka till en marknad, vi kom dit och det fanns bara mat. Så vi åkte till en annan stad till en annan marknad som låg längre bort. När vi kom dit var det bara mat, så vi gick runt i staden och kolla i affärer istället. Sen åt vi pizza till lunch, dom var tunna som papper och SUPERGODA! :) Sen åkte vi tillbaka hem, eller först åkte vi till ett köpcenter. När vi kom hem gick jag och Grace till poolen i ungefär en timme sen gick vi hem och vi grilla :) Sen var det dusch och hela köret innan vi gick ner till tiger-klubben. Efter tiger-klubben var det ännu en qiuz, som vi än en gång vann :D Vi gick hem ganska tidigt och satt uppe en stund innan vi gick och lade oss.

På fredagen var det upp halv sju, äta frukost och sen åkte jag, Declan och barnen till flygplatsen för jag skulle åka hem, Och Ursulas mamma skulle komma. Vi kom till flygplatsen som är typ minsta i världen, nej men den var superliten. Jag checka in och sen satt vi och drack kaffe innan jag skulle åka. Jag sa hej då och sen flög jag hem. Jag var typ supertrött, men kunde inte somna på planet, så jag satt och läste i två timmar, väl hemma i Irland fick jag vänta ett tag på bagaget och sen fick jag leta efter bilen en stund. Jag hitta den och börja köra hemåt till Cork :) Jag hann inte mer än stänga av motorn innan Stina ringde och sa till mig att komma till stan, jag skulle med och hämta Lauren på skolan halv tre och jag var hemma kvart i två. Så jag sprang bara in med väskorna, bytte om och drog. Väl inne gick vi och hämta Lauren sen gick vi och åt lunch (jag hade inte ätit något sen frukost kvart i sju) Sen gick vi och hämta Mark, sen åkte vi hem till mig och jag packa min väska eftersom jag skulle sova hos Stina. När vi kom ut till henne, laga vi middag och sen på kvällen åkte vi till en strand i Youghal (uttalas yol) Vi satt där i mörkret och ät godis :) Sen åkte vi hem till Stina igen och kolla på film, men jag somna typ. Sen gick vi och lade oss.

PUSSAR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback