Sverige, Fest och annat :)

På lördagen gick vi upp vid elva-tolv och tog ganska lång tid på oss att äta frukost och göra oss ordning. Väl klara åkte vi till stan och kika runt lite, sen åkte vi till mig och satt i hammocken och myste i solen med ett glas rött var :) Sen grilla vi kött, och gjorde potatisgratäng, yummie! Sen gjorde vi oss ordning och tog en buss in till stan. Vi var inne på Crane Lane och det var riktigt kul, men sen fick jag superont i huvudet. Sen mötte vi en gammal kompis och han och hans kompis köpte cider till oss, och mitt huvud höll på att sprängas, men ändå gick vi på efterfest, var inte hemma fören fem eller något, sex kanske?! Aja på söndagen gick vi upp vid tio, typ. Och grilla lite kött till brunch :) Käka och sen åkte vi till mahon point, tror jag. Eller stan, sen på kvällen åt vi middag hos mig iallafall, grynkorv och potatismos, Kan det bli mer svenskt? Sen åkte vi ut till Stina vid halv tio, gick in till Yvonne och Frank och sa hej innan vi gick till Stinas rum och satt och tjöta en stund, innan vi somna. På måndagen jobba ju Stina, så vid sju gick hon upp, jag somna om :) Gick upp vid typ tio. Vi gjorde typ ingenting på hela dagen, satt inne och gjorde lite kort och så. Sen på eftermiddagen när Stina laga mat satt jag och Mary-ellen och kolla på Tv:n, jag somna och vakna när Frank kom hem med barnen. Sen satt jag mest och dega innan Yvonne kom hem och vi käka middag. Efter middagn åkte vi till mahon point och köpte biljetter till 1408. Sen åkte vi till mig och gjorde mikrokola, som vi skulle äta på bion :) Filmen var en skräckis av Stephen King, Den var superbra, hemskt! Jag var rädd och Stina ville gå hem ;) Men vi såg klart den och åkte hem till Stina och sov.

På tisdagen var jag helt död, hörde inte ens Stinas alarm eller när hon gick in vid sju. Jag vakna och gick upp vid halv tio. Gick in och käka frukost, sen gick jag och duscha och gjorde mig ordning, sen åkte vi in till stan och vi gick till ett fik och drack kaffe. Sen åkte vi hem till mig och åt lunch, sen spendera vi hela dagen där. Mary-ellen sprang runt och lekte ensam. Vi åkte hem till Stina och laga middag och sen på kvällen satt vi bara i hennes rum och åt choklad :)

På onsdagen gick jag upp vid halv nio, hoppa in i duschen och sen gick jag och åt frukost med Stina. Sen gjorde vi oss ordning för att åka till flygplatsen, eftersom jag åkte hem till Sverige :) Det var ingen som visste att jag skulle komma förutom min syster Petra och hennes familj. Mamma och Lasse och Ramona skulle oxå till Petra och dom visste inte att jag skulle vara där som dom vart jättechockade :) Mamma fatta inget. Hon var chockad i typ en kvart, sötplutt! :D Det var jättekul att se er alla igen :) Och Adam var så stor, har ju inte träffat syrran och hennes familj sen i julas, det är ju ett bra tag! Jag åkte vattenskidor och vindsurfa och vi basta :) Det var jättebra. Stanna ju dock inte så länge, kom hem onsdags kväll och flög tillbaka fredagkväll. Vi hade kalas för Adam på fredagen eftersom han fyllde tre.
Sen flög jag hem till Irland, jag höll nästan på att missa planet. För vi var lite sena. Men jag hann. Det var ett gäng killar med på planet, i typ 35-års åldern, typ sju-åtta stycken var dom. Dom skulle till Dublin och golfa och dom var rätt så fulla :) Men dom var roliga, haha. Satt och prata för hela planet och sjöng, hehe.
Väl framme i Dublin gick jag och satte mig i restaurang delen och läste i min bok och lyssna på musik, sen ringde Ted och prata lite med mig, det var ju ganska tråkigt att sitta där. Landa halv tolv på fredag natt och mitt plan ner till Cork lyfte 8 på lördag morgon. Det var lite segt att sitta där, kunde inte sova heller. Men jag som typ en och en halvtimme på planet från Sverige, men jag var gött trött när klockan var halv åtta.
Somna på planet typ direkt. I Cork kom Stina och hämta mig :D Vi åkte in till stan och åt frukost, sen åkte vi hem till mig och jag gick och lade mig och sov i två timmar, sen när jag vakna hade grannen, Ita kommit över och hållt Stina sällskap. Jag gick ner och sa hej, sen städa jag badrummet och sopa hela övervåningen och skura golvena, sen sopa jag trappan och hela undervåningen och skura dom golvena. Sen satt vi ute alla tre och prata i solen. Sen hoppa jag in i duschen och sen åkte vi och köpte mat att grilla :)

Höll dock på att glömma köpa kyckling :) Men den kom med, så vi grilla kyckling som vi marinerat i chilli och citron, supergod! Sen hade vi potatis som vi grillat i ugnen med olja, salt och peppar. På kvällen var vi ute :) Det var super kul. Sen vart det lite strul så jag och Stina gick hem till Ted och satt och prata lite med honom och kolla på TV:n, sen gick vi hem till mig vid två, var hemma halv tre. Åt det som var kvar från middagen, sen gick vi och lade oss vid tre. För att sedan gå upp vid åtta för att åka till Shannon och hämta Urs, Dec och barnen. Vi åkte två bilar så det var lite tråkigt. Men det gick ganska fort, två timmar typ :) Väl framme fick vi vänta lite så vi köpte en kopp kaffe. När dom kom tog vi Stinas bil hem, men vi körde vägen genom Limerick, men allt var stängt. Så vi åkte och picknicka, men det börja regna :/ Så vi satt i bilen och åt. Det funkar ju :P

Väl hemma hos mig var det bara in och vända. Åkte till Douglas och plocka upp en finsk aupair. Vi åkte in till stan och kolla på matchen, men efter halva insåg vi att Cork skulle förlora så vi gick en en annan pub och satt ute i solen. Sen gick vi och åt middag på Zanzibar, sen skulle vi bara säga hej till Ted och hans vänner, men det blev att vi gick med dom till en pub, klocka var typ sex då. Det var superroligt, vi drack lite och dansa :) och prata, sen gick vi till en annan pub, innan vi åkte hem. Var hemma vid tolv och klockan sju kom Ursula och knacka på min dörr, och jag fick gå upp med Brian. Var lite seg första halvtimmen, sen kom jag igång, plocka ordning i köket och städa lekrummet, klädde Brian och gav honom frukost, vek MASSA tvätt och strök ÄNNU MER typ. Vid halv tio kom Urs, Dec och Grace upp. Jag åt frukost, och vek lite mer tvätt. Sen åkte Urs och gjorde lite ärenden, sen åkte även Declan iväg. Så jag var hemma med barnen. Stina och Mary-ellen kom och vi gjorde lunch, och sen åt vi. Och både Dec och Urs var hemma. Sen åkte Urs iväg med Grace till musik-klass som hon börjat på. Declan fixa i trädgården och jag och Stina gjorde inte så mycket, barnen lekte själva. Sen åkte Stina till stan för att hämta Mark i skolan, och jag åkte till mahon point med Brian. Köpte mig ett par svart jeans :) Skitsnygga! Sen åkte jag hem, så gick jag till posten med Brian och köpte frimärken.

När jag kom hem var Ursula och Grace hemma. Jag vek mer tvätt och strök lite till. Sen åt vi middag och efter det gjorde jag mig ordning och sen kom Stina. Vi åkte in till stan och mötte den finska tjejen, Marika. Gick till Fransiscons Well. För det var en kille som hette Seaumus som spela. Han var superduktig. Vi drack lite öl och cider, sen åkte vi hem. Var hemma vid halv ett och vi satt och prata lite innan vi gick och lade oss. Och i morse klockan sex gick Stina och åkte hem till sig för att jobba.
Jag gick upp vid åtta och börja med att ge Brian frukost, sen åt jag själv. Och Dec åkte till jobbet och Urs tog Grace till skolan. Jag vek lite tvätt och sopa golvena, och sen softa jag mest. Sen gick jag och hämta Grace i skolan vid tolv. När vi kom hem gjorde jag lunch till mig och Brian. Sen kom Ursula hem, och jag har inte gjort så mycket. Och nu har jag slutat, Ursula har tagit med barnen till mahon point, och jag ska nog ta och vila lite. Är supertrött! Men ikväll ska jag lägga mig tidgt, jag och Stina ska inte träffas. Vi kanske ska till stan i morgon kväll och se på Seaumus, haha ;)

Orkar inte skriva mer nu, men nu har jag skrivit i kapp :P KRAMAR

Kommentarer
Postat av: stinis

haha, vi ar ju varsta grupies! men gud va kul! seamus ar ju sot...=D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback