Advent

Veckan har rullat på i full fart. I onsdags var vi på bio och såg "Changeling" Med Angelina Jolie riktigt bra film. Men otroligt frustrerande och sorglig.
Torsdagen började med en snabb visit på Mp och därefter följde monkey maze med Stina och Carina. Vid lunch åkte vi hem till mig och åt sen hämtade jag Grace och på eftermiddagen gjorde vi inte så mycket. På kvällen var det kurs för mig och Stina, alltid lika trevligt :p
I fredags morse slöade vi verkligen. Jag passade Amy och Suzy i drygt en timme. Malin kom förbi med Ais och lekte. Strax innan lunch kom Stina och Mary-ellen. Vi bakade tårtbotten till Carinas tårta. Efter lunch hämta jag Grace sen tog vi bussen in till stan. (Jag, Brian, Grace, Stina, Mary-ellen, Malin, Ais och Ella) Dagis på vift :p När vi kom till stan tog Stina med sig de stora barnen upp till Laurens skola för att hämta henne. Jag och Malin var tvungna att böta blöja och gå på toan med våra småttingar. Möttes upp med Stina och alla barnen och gick till coffe nosh för varm choklad :) Sedan tog vi bussen hem igen.

Kom hem och garnerade tårtan. Sen var det dax för att ge barnen middag. Grace åkte sedan till Commoghie (eller hur det stavas) När hon åkt åt vi andra middag. Sen åkte jag och Stina till tesco. Snabbt hem igen för att duscha och göra oss ordning. Halv nio gick vi över till Ita där vi skulle överraska Carina med skumpa. Vilket blev väldigt lyckat, hehe. Vi tog sedan bussen in till stan och gick till old oak (De garvade åt oss när vi kom in för våra körkorts fotografier var så gamla)de hade 70-tals kväll, kul tänkte vi. Men efter två timmar med i princip SAMMA låtar hela tiden gick vi vidare. Till nattklubben Mangans, där det tydligen ska vara ganska bra. Vi kom aldrig så långt, utan vid dörren ville dem se ID (Det är 18års gräns) Jag och Stina visade upp våra och de började fråga efter våra person-nummer, och när vi pratade så bad han oss att hålla käften annars skulle vi inte bli insläppta. Slutade med att Stina tog mitt körkort ur handen på honom och sa "Fuck off" och så gick vi.


Vidare till nattklubben G2 där vi var för gamla så de släppte in oss Haha (Det är 18års gräns där oxå) Kom in och det var typ två personer där utöver oss. Skit tråkigt! Vi stannade för ett glas och försöka få igång på stället, men Dj:n ville inte spela några låtar som vi önskade. Så vi gav upp och gick tillbaks till Oak. Påvägen dit spelade vi in en hel del filmer med Carinas kamera. Haha garvade som tusan dagen efter när vi kollade på dem :) Dansade ett tag på Oak iallafall innan de typ stängde så vi gick till donken och syndade. Sen hem till varma sängen :)

I lördags kväll jobbade jag. Vi gjorde lassagne och alla tjejer var över och Carina fick sina paket och tårta :) Vid halv tolv gick alla hem och jag och Stina gick och lade oss. Barnen sov hela natten och Brian vaknade inte fören tjugo i nio. Jag däremot vakna vid sju, sen vid åtta och kunde inte somna om. Lade mig och läste en stund, knas-Pyret! :p

I går SÖNDAG, FÖRSTA ADVENT firade vi med Lussekatter, Baileys tryffel, Mazariner, Knäck, Pepparkakor och Glögg och självklart en adventsljusstake :) Jättemysigt, (Synd bara att vi inte ha snö. Istället hade vi 4+ och en klarblå himmelI)

Om 22dagar kommer jag hem till Sverige :) :) Ska bli så roligt att träffa er alla igen. Någon som har några planer på nyår?
PUSS


Kommentarer
Postat av: Emelie

Du är utmanad älskling :)

Postat av: Emelie

Du är utmanad älskling :)

2008-12-05 @ 08:07:23
URL: http://tenshii.blogg.se/
Postat av: Emelie (Emo)

Hej hej.. Jo Annie har allt blivit stor tjej.. Hon har börjat på dagis nu=) Hon tycker det är jätte kul och leka med alla barnen.. Idag ska hon va där själv mellan 9-12:30 :( Och nästa vecka börjar hon helt.. Saknar henne jätte mycket när hon inte är med mig.. Vilken dag kommer du hem? Vill träffa dig då.. Saknar dig pyret!! Tänkte om vi kanske skulle kunna gå ut någon dag när du kommer hem? Det va ett tag sen vi va ute tillsammans.. Förresten köp inga julklappar i år.. Inte till mig iallafall.. Har inga pengar så kan inte köpa några.. Allt går till Annie..

Det blev en lång kommentar.. Hade kunnat skriva mer har så mycket jag vill säga dig..

Hoppas du har det bra!!

Älskar dig syster.. Puss och kram

2008-12-05 @ 09:23:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback