Hela helgen lång

Har jobbat en hel del det sista, har inte riktigt hunnit blogga. Men jag ska försöka uppdatera er :)

I torsdags var det jobb hela dagen och på kvällen åkte jag över till en kompis och kolla på film, "The weather guy" tror jag den hette.

I fredags var vi på monkey maze med barnen, som vanligt. Vi hade riktigt trevligt. Barnen såg vi knappt röken av under den en och en halv timme vi var där. Åkte sedan hem till mig och gjorde lunch, sausage rolls till barnen och potatis- och löksoppa till oss. Brian ville minsan inte äta sina sausage rolls utan åt massa soppa istället :)


På eftermiddagen var barnen ute och lekte lite, men det var svinkallt så det blev inte allt för länge. Jag och Grace var även nere i Douglas och kopierade nycklar till Ursula, sen lämnade vi dem hos henne och åkte hem igen. Ita var över en sväng och sa hej, sen bakade vi kladdis :) Målade även våra trolldegs figurer vi hade gjort på torsdagen.

När middagen nästan var klar messa jag Ursula och Declan och påminde om att middagen minsan serveras 17.45, så dom borde se till att vara hemma :P Dom hann iallafall med fem minuters marginal båda två.

Efter middagen åkte jag och Stina ner till Tesco för att handla vin och för att lämna Mary-ellen hos Yvonne.

Innan vi åkte hem körde vi en sväng till stan och kolla läget, bestämde oss för att gå på bio istället.

Såg "Cloverfield" SKITKASS film verkligen, otroligt B-kvalite.Jag och Stina pendlade mellan att nästan spy och att svimma hela filmen igenom. Mådde så otroligt dåligt av alla effekter. Har aldrig mått så dåligt av en film. Rekomenderas inte till känsliga tittare!


När vi kom hem prata vi lite med Ursula och Declan innan vi gick och lade oss. Vaknade runt fem när Ursula öppnade min dörr, så att jag skulle höra när Brian vakna. Urs och Dec åkte strax efter fem, för att spendera de närmsta dagarna i Amsterdamm.

Brian vakna vid sju och jag gav honom nappen och han somna om för tjugo minuter sen tog jag in honom till mig och vi sov ytterligare en halv timme innan vi gick upp. Satt i lekrummet och tjugo över åtta vakna Grace, ville ha mamma men när jag förklara att mamma och pappa hade åkt var hon nöjd med mig.

Strax efter tolv kom Helen, Ursulas syster och hämta barnen. Jag och Stina gjorde oss ordning och åkte in till stan, gick och tog en kaffe och sen handla vi lite nödvändigheter innan vi åkte hem och bakade kokos-toppar, som vi misslyckades med. Strax efter kom Helen tillbaks med Brian och vi hade middag. Sen softa vi lite och Brian somna vid åtta. Vi drack lite vin och kolla på "American Pie 2" som gick på Tv. Framåt tolv gick vi och lade oss.


Och vid sex vakna Brian. Kom in till oss strax efter och vid sju gav jag honom välling i min säng. Vid halv åtta gick vi upp och jag var supertrött :S Men jag låg och halvsov på soffan med Brian kolla på Tv:n. Vid tio kom Helen och hämta Brian igen och jag gick upp och gjorde Stina sällskap i min säng. Vid ett vakna vi och vid halv två gick vi upp. Hade brunch och sen gick vi in till stan. Tog en varm choklad på vårat nya "hak". Sen tog vi bussen hem. Vi gjorde middag när vi kom hem och mitt i maten kom Helen och lämnade både Grace och Brian, som var otroligt glada att se oss :D Vi åt upp och plocka ordning och sen kolla vi på "Bob the builder" eller jag strök.

Strax efter sju gick jag och lade Brian, och tio minuter senare gick Grace självmant upp för trappan, jag läste en saga för henne och hon somna.


Sen dess har jag och Stina inte gjort så mycket, flummat runt och kollat på Tv:n. Hon åkte hem för en halv timme sen, och jag ska snart sova. Lär bli tidigt i morgon och jag har barnen HELA dagen, Ursula och Declan kommer inte hem fören tio på tisdag kväll.

Ska åka ut till Stina i morgon och stannar nog hela dagen. Blir lekplatsen om det blir fint väder, annars kanske vi slänger i barnen i jacuzin :)


Puss & Go´natt Sverige!


Kommentarer
Postat av: Ramona

Läs min blogg ;O Den jag skev idag då (den 5 feb) något för dig ;D Love you kram

Postat av: Mariann

Hej är och hälsar på hos mor och har tittat på kort på dig.Sänder en liten hälsning hoppas du
har det bra.
Kram Mariann

2008-02-07 @ 13:17:41
Postat av: bella

hejsan min vän va ett tag sen hoppas du har de bra de har jag saknar dig=) krama bella

2008-02-10 @ 16:12:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback