Julafton

Gick jag upp tidigt, eller vid nio iallafall. Hoppa in I duschen, slängde I mig lite frukost och sen åkte jag och Ramona till Emo och hämta henne och Annie, åkte vidare hem till mormor och morfar för att lämna julklappar och hälsa god jul. Fika lite och sen körde vi hem Emo och Annie. Påvägen hem till grästorp åkte vi förbi Bodil och sa hej. Sen bar det av hemåt där Lasses barn: Sandra, Mattias, Johan och Mattias flickvän, Linda hade kommit :D Vi åt julmat I mängder sen kom Emo, Mattias och lilla Annie. Sen softa vi framför Kalle :) Efter det kom tomten. Vi dela ut julklapparna och öppnande dom fort efter :) Jag fick massa saker som jag ville ha; en plånbok, innetofflor, rött nagellack, skärp, scrap-saker, en skiva, halsband, en röd halsduk och massa mer. Efter julklapparna körde vi lite sällskapsspel vilket var trevligt. Sen vart det lite strul, gick och lade oss vid halv ett eller så. Fredrik kom över vid två och sov över.


På morgonen försökte jag väcka honom en säkert två timmar, haha. Han var lite slö :P När han väl piggnat till körde jag hem honom, och sen körde jag och mamma till Skara för att plocka upp Ramona innan vi skulle till Petra. Var lite segt att sitta I bilen så länge, men det funka. Sov lite, en körde jag sista 15milen eller nåt. Väl hos Petra öppna vi julklappar och drack glögg och åt pepparkakor :D Sen åt vi middag, någon fisk-saffran sås (typ) och pasta, Det var supergott iallafall. Sen kolla vi på Tv:n innan vi gick och lade oss.


På onsdagen gick jag upp vid nio eller något, typ. Jag och mamma åkte in till stan och handla lite. När vi kom tillbaks till Petra var det dax att gå över till Barbro (petras "svärmor") Vi åt julmat I massor och sen hade vi sju sorters kakor till kaffet :) Sen bada vi bastu och drack öl innan vi gick hem till Petra igen, jag hoppa in I duschen och värmde mig lite sen kom Barbro och Per-johan över och vi spela spel och drack rödvin. Väldigt trevligt var det. Hade även lite ostbricka innan vi gick och lade oss.

På torsdag var det upp tidigt, skulle åka hem till grästorp. Åt bara lite frukost sen drog vi I stort sett.

Var hemma I Grästorp strax efter två, var bara inne och packa om och duscha, sen åkte vi till Vara. Jag och Ramona gick till våran kusin och hälsa på eftersom han hade blivit pappa dagen innan, en lite Elin :) Mamma var på behandling, och  kom och hämta oss när hon var klar. Vi åkte till ungdomsmottagningen, där det var massa kö. Satt där I 45 min innan jag skulle till optikern och kolla mina ögon. Sen gick jag tillbaks till ungdomsmottagningen och det var inga folk där typ. Så jag kom in ganska fort. Sen åkte vi hem och jag drog typ på en gång. Eftersom jag hade dejt I götet :P hehe. Jag och Fredrik var och åt på bamboo (eller hur det stavas?) Det var svingott iallfall. Åkte hem till Fredrik och kolla på film innan vi somna.


På fredagen åkte jag hem, körde vägen via Uddevalla för att hälsa på jobbet. Började jobba så fort jag kom innanför dörren typ, alltid jag! Stannade på middag sen körde jag hem. Var hemma sju, och skulle iväg till Marie på fest. Skulle vara där vid sju typ, haha. Gjorde mig ordning iallafall och sen kom Carro över och vi försökte få tag I skjuts, gick till slut, TACK SONJA! :) Var där kanske vid nio, hehe. Vi körde lite singstar var superkul. Gick ner till Bistro och kolla lite oxå. Var ju inget kul där men det funka väl. Gick tillbaks till Marie efter kanske en timme fest lite mer innan vi åkte hem. Var hemma vid typ tre. Åt lite ostmacka innan jag gick och lade mig.


Vakna vid halv tolv på lördagen. Städa och tvätta fram till tre då kom Lella och Bella och hälsa på :) Var jättelänge sen sist typ. Dom stanna I en timme ungefär, sen städa jag klart och duscha innan jag åkte till Mikaela och Peter I Skara. En timme I buss :( jävla tråkigt asså. Hemma hos mikaela laga vi middag och sen kolla vi på "hajar som hajar" med barnen. Träffa My för första gången typ ett och ett halvt år. Det var jättekul att se henne igen :D Kolla även på "2fast 2 furious" och "järngänget" sen gick vi och lade oss. Jag gick upp klockan halv åtta på söndagen, eftersom min buss gick tio I nio. Var ganska trött men det fick ju gå. Sov på bussen hem. Mamma plocka upp mig när jag var påväg hem, och vi åkte ut till en som dom rider hos med jobbet, så hon hade två ungar med sig. Sen när hon skulle tillbaks med ungarna till jobbet gick jag av hemma. Gjorde mig ordning och gick till Sonja och Mats :) Har inte sett henne sen förra oktober, shit asså. Det var kul att ses iallafall. När jag kom hem åkte jag och Ramona och hennes kompis, Anna till Trollhättan och jag köpte julklapp till Ursula och Declan. Sen körde jag ner Ramona och Anna till Bohus. När jag lämnat av dom körde jag hem. Och när jag kom hem laga jag och mamma mat tills Lasse kom. Vi åt och det var jättegott :D 

Sen spela vi skippo och drack lite vin innan vi gick och lade oss. Somna sen ganska fort efter en trevlig dag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback