"Vi bor på landet"

I fredags var det jobb. Mötte Stina på monkey halv elva, eller hon kom strax innan elva :P Barnen hade roligt en bra stund innan det var dax att åka hem till mig och äta lunch. Efter lunchen somna Brian och Stina hämta Lauren. Mary-ellen passa även på att sova medan Grace kolla Tv:n och jag plocka ordning.
När Stina kom med Lauren väckte vi våra bäbisar och gick ner till dammen. Det var kallt men solen var framme. Mata ankorna sen lekte barnen en stund innan vi gick hem igen, tror Brian var lite kall :( När vi kom hem gjorde vi varm o´boy och Ita kom över :) Jag passa på att stryka medan ungarna satt still, hehe.

När Ursula kom hem och det var dax för mig och Stina att bege oss hem till henne kunde inte jag hitta min plånbok :( Leta i väskorna och bilen men den fanns inte. Jag gick in till spar (där jag var senast med min plånbok) Dom hade inte sett den. Så vi åkte till tesco och jag var på lite dåligt humör, pga plånboken. Men det gick snabbt över när vi kom in på Tesco, där vi skulle köpa middagsmat (frågan var bara vad vi skulle laga) Medan vi gick omkring och kolla hyllorna och flummar oss som mest med tanken att ingen är ju svensk ändå springer vi på Martin och Kristina som vi träffa i september, och även Bård är där (som vi mötte på planet i julas) Det var ju rena festen hehe. Prata en stund innan vi leta vidare, hitta slutligen lite mat att laga till. Började då resan hem till Stina på landet :P
När vi kom hem till henne tände vi brasan och satte på värmen ;) Öppna oss en flaska öl och gjorde förrätt. Sen spela vi spelet Stina gett sin familj i julklapp (Trivial Pursuit, Disney DVD) Sen laga vi middag, haha TUR ATT INGA GRANNAR FINNS DÄR UTE, vi flumma som satan. Ett gott skratt fick vi iallafall :) Vi kolla lite på TV:n innan vi spela Wii sport. Det var superroligt, Vi spela bowling, tennis och boxning. USCH mina armar alltså. Sen somna vi gott.

I lördags vakna vi vid halv tio, men somna båda om. Klokt beslut! Gick istället upp vid tolv och åt frukost. Tänkte sedan att vi skulle åka till Midelton och kolla läget, men det blev en trip upp till sängen istället, men ahlgrens bilar och varmvattenflaskor :) Kolla på tredje Harry Potter filmen med Lauren och Mark. När filmen var nästan slut kom Yvonne, Frank och Mary-ellen hem, som hade varit och handlat. Vi hjälpte till att packa upp, sen tänkte vi hoppa in i duschen men Yvonne insisterade på att vi skulle äta lite soppa först. Så det gjorde vi. När klockan var fem gick vi ut till Stinas rum och fräsha till oss :P Kom in vid sex tiden och hjälpte då Yvonne med att laga middagen. Franks kusin och hans fru skulle komma över på middag, vi hade pasta fiesta :) Det var supergott. Hade lite vin och bailey. Sen spela vi allihopa Trivial Pursuit, vi var killarna mot tjejerna med undantag för Yvonne som var med killarna. Men vi tjejer vann allt :)

Sen åkte Franks kusin och fru hem strax efter och vi gick och lade oss. På söndagen gick vi upp vid halv tolv ungefär, hehe. Hade lite frukost innan vi stressa iväg till Midelton, där typ allt var stängt. Men vi köpte lite saker iallfall som vi behövde. När vi kom hem åt vi söndags middag med Stinas familj. Efter det spela vi Trivial Pursuit, igen :) Jag och Stina var i ett lag och forlora BIG TIME, Haha. Sen åkte vi till Douglas och kolla lite, köpte en box som är randig, jättefin :) Sen åkte vi hem till mig och lämna min väska. Och Stina kollade en gång till i bilen efter min plånbok, Och hitta den :D:D Så den är ÄNTLIGEN återfunnen.
Åkte in och träffa Fader Ted, haha. Eftersom vi inte varit ute sen vi kom tillbaks till Irland så har vi inte träffat på honom. Det var iallafall roligt att se honom igen.

Efter en otroligt lugn och Trevlig helg somnade jag ganska sent, med tanken att "det här får vi göra om" PUSS


Kommentarer
Postat av: stina

tillat mig att asgarva! var "roligt" att traffa honom...? nagot annat an roligt kanske..=P (*la*pa)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback