Helgen och Hanncock

I helgen hade vi stor kalas :) För Grace som fyllde fem. De var nog kankse 25 ungar här och lika många vuxna. Allt gick jättebra, fram tills regnet kom. Vi hade hyrt en jättestor hoppborg. Men när regnet kom fick alla springa in i huset. Så det var det lite kaos för ett par minuter. Men efter tjugo minuter av regn och åska så slutadet det helt tvärt och solen kom ut :) Så alla sprang ut igen. Sista personen gick hem vid halv tio, eller Malins "mamma" och Ella gick hem vid halv tolv, haha. Jag och Stina åkte in till stan vid elva, mötte Philippe och gick till Long Island, där vi mötte en del från dublin hill :P Sen gick vi vidare till the preachers. Hamnade tillslut på The Bailey. Hade riktigt trevligt :) Philippe såg sedan till att jag och Stina kom in i en taxi och kom hem. Kom hem redan vid halv tre.

På söndagen gjorde vi typ inget. Gick upp ganska sent åt lite och sen åkte vi till stan. Köpte lite filmer inne på Zavi, de hade rea :) Jag köpte bara en film dock, "Deathproof" såg den på bio förra året och den är bra! Vi gick sedan till en Mexicansk resturang med Ita. Det var riktigt gott! Starkt och gott :) Efter middagen gick vi till puben. Eftersom Stina skulle hämta Frank vid tolv. Och precis när vi skulle lämna för att åka och hämta honom kom Mark så vi var ju bara tvungna att ta ett glas med honom :P Och inne på den puben var stora delar av Cork´s fotbolls lag. De hade spelat match under dagen där de mötte Kerry och vi vann :)

I måndags var jag och Stina på bio, och såg "Hanncock" Riktigt bra film! :) Rolig och bra action. (Jag och action har inte riktigt gått ihop förut, men nu så :P)

Igår kväll var jag och Malin ute och gick sen satt vi hemma hos henne och tjöta fram till tolv nästan :) Idag ska jag åka till Stina. Har jobbat på förmiddagen, vi gjorde lite pyssel och sen var vi ute med Grace´s cykel och Brian lilla trehjuling :) Men Brian tyckte det var roligast när jag knuffa honon :P Sötplutt! Efter lunch när Brian somnat kom Ursula hem och nu har hon tagit barnen till chuckies.

I morgon ska jag jobba, kanske åker till Stina med barnen! Vädret är skitkasst :( Bara regn regn regn, hela tiden. Igår var det iofs ganska så fint så vi var på FOTA. Men det var inte varmt direkt. Vill ju ha värmen !! Känns inte som att det är sommar överhuvudtaget. Hoppas på bättre väder..

PUSS

Kommentarer
Postat av: Denise

Hur mycket skit skulle du vara beredd att ta? Flummig fråga men jag vet inte hur jag ska ställa den annars.. http://naztysbunny.blogg.se/2008/july/i-wonder.html

2008-07-09 @ 16:14:32
URL: http://naztysbunny.blogg.se/
Postat av: Sarah

Hej :)

Jag hänger inte med, e du au pair på Irland?

Mvh Sarah

2008-07-13 @ 19:12:17
Postat av: harriet

tjabba!



tänkte bara sänka humöret på er och säga att här är det mitt i vintern och ändå hade vi 20 grader igår :P hahaha



puss

2008-07-20 @ 06:20:22
URL: http://harriet87.blogspot.com
Postat av: fredrik

Här skiner solen, börjar få en fin bränna nu ;)

2008-07-26 @ 04:53:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback