Whiskey smakning och sangria :P

Hejhej!

I Torsdags tog jag och Malin våra barn till lekparken och sen hade vi picknick I det gröna :) Jättetrevligt, men lite kallt. Sen regnade det några droppar, men barnen tyckte det var roligt. Sen plocka de massa blommor till oss :)

När det blev för kallt åkte vi hem till mig och barnen lekte lite medan jag vek lite tvätt och plocka ordning. När Malin sedan gick hem med Ais satte jag mig och kolla på Tv:n med barnen. Var helt slut! När Ursula och Declan kom hem åt vi middag och sen skulle Ursula klippa och färga mitt hår, men först följde jag med Ita när hon körde sin pappa till Douglas. När jag kom tillbaks slängde Ursula I färg och medan det var I plockade jag ordning I köket, sen klippte hon mitt hår. Så nu är jag åter igen -efter två år på Irland, mörk hårig :) Nästan lika mörk som jag var när jag lämnade Sverige. Håret är kort och fint igen :) Så nu är jag nöjd. När jag var klart gick jag och Ita en promenad, sen gick jag hem och läste lite innan jag gick och lade mig.


I fredags gick jag upp vid åtta och medan ungarna åt frukost bakade jag en tårta. Eller jag gjorde bara bottnarna. Sen åkte vi till Stina. Var där vid elva och stannade där HELA dagen, hade lunch och barnen pärlade. Åkte därifrån vid fyra och när jag kom hem blev det jättestressigt, skulle laga middag och garnera tartan och vika tvätt. Hann inte stryka innan middagen, så jag lämnade det :P inte ofta det händer så. Efter middagen åke jag och Stina till tesco och när vi kom tillbaks packade vi ut I bilen och sen åkte vi ner till mobile. Efter en stund kom Malin och hennes två svenska kompisar, Sonja och Jonas ner och vi drack lite vin och prata innan vi gick ner till puben och hade några glas och kastade pil :D Riktigt roligt var det! Påvägen hem till mobilet badade jag och Stina. Liiite kallt och MASSA seaweed, Yuk! Men men tillbaks I mobilet åt vi chips och quacca, vid två lämnad Malin & Co. oss :P Vi gick och lade oss, men Stina fick snilleblixt att dra in TV:n I rummet för att kolla på film, jag fick inte ut sladden så jag strunta I det och vi somnade ganska fort.


På lördagen gick vi upp vid halv tio, åt frukost och gjorde oss ordning. Lämnade mobilet strax innan elva, hem till mig för att lämna Peggy. Malin kom och plockade upp oss och vi åkte till Midleton för att gå till Whiskey distelleriet. Intressant och trevligt. Sen på slutet fick man ett glas whiskey, dricker ju inte whiskey men testade en med cranberry juice och det var riktigt gott :) Åkte sedan vidare till Cobh där vi hade lunch. Sen hem till mig där Stinas ungar väntade på oss, för att bli passade :P Hade dem I ett par timmar, Stina städa trädgården och jag passade på att stryka. Sen tvättade vi hennes bil med Lauren och Mary-ellen. Roligt tyckte de. Vid sju kom Frank och hämtade dem och jag och Stina väntade otåligt på Malin & Co. De kom och vi började med maten :) Grillade revben och lax, YUM! Gjorde även Sangria. Vid halv tolv kom en taxi och tog oss till stan, även Ita följde med. Vi gick till Old oak och tog ett glas, har inte varit där den förra sommaren så det var trevligt. Sen vidare till the Bailey. Dansade lite och när de stängde gick vi till donken, första gången på ett år typ. Letade sedan taxi ett bra tag, hittade istället delar från wilton gänget :P Pratade med dem och de ville ha med oss på efterfest, men vi avböjde och tog oss istället hem till mig. Var hemma vid fyra ungefär. Satt och prata en stund innan vi hoppa I sang. Och jag snubbla på Stinas väska, HAHA :)


I morse gick jag upp vid tolv, Malin var uppe vid tio tror jag och tog sig till stan för att möta hennes kompisar innan de åkte till Dublin. Jag gjorde iallafall frukost till Stina och vi satt I min sang och åt medan vi kolla på "Love Actually" Sen kom Ita över och vi gjorde oss ordning, sen kom även Malin. Vi drog oss till Kinsale där vi gick runt och kolla lite innan vi åt fish&chips :) Efter maten gick vi till ett jättemysigt café och tog en kaffe. Sen körde Stina hem mig och Malin innan hon drog sig hemåt. Jag sitter här och skriver på Word, eftersom mitt internet strejkar :( Lyssnar på bra musik dock!

Vad händer där hemma? Hur lever livet med er? Något roligt som händer?


PUSS


Kommentarer
Postat av: Petra

Najs bild =)

2008-07-17 @ 20:38:06
Postat av: lena hulten

Hej Pysan..Kollar och kollar vad som händer dig..Men det är inte mycket uppdateringar nu för tiden.FNISS:.Är det killar som är i ¨vägen eller är det "bara"jobbet..fniss..Hoppas du har det bra ialla fall..Hör av dig när du kan och har lust..Kram från X-mamma i UK..

2008-07-20 @ 23:05:58
Postat av: Anonym

2008-07-21 @ 20:45:04
Postat av: Mamma

Hej hej!

Det verkar som livet leker med er på Irland.Här hemma har det varit jobb hela förra veckan sen var det 50 årskalas hos Gitte jätte roligt festa ända till kl 02.30 trött på söndagen.Annars är det bara bra här hemma vädret är så där var ute i Ljungskile idag vid havet åt lite grillat samt Ramona och Johan badade brrr verkade kallt,var även och titta på ett hus som ligger i Upphärad jätte fint.Skall jobba i morgon igen men blir förhoppningsvis ledig på lördag för på söndag åker ju jag och Lasse till Öland och har semester i en vecka.Gott gott.

Vi hörs på telefon jag ringer dig på onsdag eller torsdag.Kram mamma samt friggolitpappan love You.

2008-07-21 @ 20:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback