midsommar

Kom hem från Sverige igår. Efter en heldagsresande kom jag hem till ett trevligt mottagande av "mina" barn :) De hade saknat mig. Det var skönt att komma hem även fast det var roligt att hälsa på i Sverige. Men resan hem var tråkig :(

Började (torsdagen den 19) med att taxin kom typ sju minuter försent, sen körde han långa vägen över Douglas och vi var fast i traffiken pga skolan. Så jag var inte uppe på flygplatsen fören fem i två, check-in disken stängde fem över, stressigt som tusan vart det. Men jag hann. Checkade in snabbt och sen gick jag till min gate. Satt och läste min bok och lyssnade på musik medan jag messa med Ita :) Och ÄNTLIGEN fick vi kliva ombord. Resan upp till Dublin tog inte så lång tid. Landade-hämtade väskan-ställde mig i kön för att checka in. Efter att jag checkat in växlade jag lite pengar innan jag gick igenom säkerhetskontrollen. Sen kolla jag runt i massa affärer innan jag gick och köpte kaffe och en apelsin som jag åt medan jag väntade på mitt flyg. Satt vid min gate och nästan alla prata svenska. Kändes helknasigt! Efter två och en halvtimmes flygresa landade vi sedan på svensk mark :) Petra, mamma och Ramona var där för att plocka upp mig, med lakrits! Åkte hem till Petra där hemmagjord pizza väntade mig, Yum! Sen hade vi ostbricka och massa vin :P

På fredagen vaknade jag inte fören typ halv elva :) Gick upp och åt frukost sen åkte jag och Lasse in till stan. Kom tillbaks, bytte om och sedan gick vi över till Barbro (som är Petras pojkväns mamma). Vi var ungefär 40personer som hjälptes åt med midsommarstången, klädde den, reste den och sedan dansade vi :) Efter dansen var det kaffe och sju sorters kakor och jordgubbstårta! Yum
Efter disken gick jag ner och bada och vindsurfade lite, eller jag var nog ute en timme ungefär. Riktigt roligt! Sen lekte vi lekar :) De flesta hade vi det här laget gått hem. Så vi var kanske 20 personer kvar till maten; potatis, sill och nubbe :) Och äter man inte sill får man ingen nubbe! :P Jag åt massa sill, supergott! Sen var det jordgubbar och grädde till efterrätt. Framåt elva tiden gick vi ner till bastun :) Riktigt skönt! Vi spelade även en massa kubb innan. Vet inte riktigt när vi kom i säng, men det var trevligt iallafall :) Tack Petra&Abbe! och alla andra givetvis

fortsätter en annan dag, känner mig inget bra :S

Kommentarer
Postat av: Petra

Varsågod ;-)

2008-06-30 @ 10:30:57
Postat av: harriet

hej!



jag vill höra fortsättningen! skriiiv!



puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback