helgen i korta drag :P

I fredags förmiddag gjorde vi inte så mycket, pyssla lite och jag skar mig i min hand, i lillfingret :/ Kände mig lite svimfärdig men det bota Stina med chocklad :P Efter lunch åkte vi till monkey mazee och mötte Stina och Mary-ellen. Vi var där i två och en halv timme. Sen åkte vi hem och jag satte på middagen, barnen lekte lite innan det var dax för Stina att köra hennes barn till Yvonne. När Stina kom tillbaks åt vi middag och sen drog vi till Douglas court för att kolla lite. Åkte sedan hem och gjorde oss ordning, slöade rejält och åkte inte in fören vid halv elva. Ita körde oss :) Mötte Phillippe och hans kompisar på the Roundy och följde med dem till The Bodega, tycker inte om det stället egentligen, men vi var väl för onyktra för att inse vart vi gick, haha! Vi åkte iallafall hem ganska tidigt, var hemma redan vid två.
Lördag förmiddag klockan elva ringde Yvonne och väckte oss, haha. Så länge sover vi ju aldrig. Men vi gick iallafall upp efter en stund och käka brunch. Då kom Declan med barnen hem och de hade lite lunch. Jag hade lite städmani och städa mitt rum medan Stina satt vid datorn och slappa. Sen hoppa hon in i duschen och jag strax efter. Sen drog vi till stan och plocka upp Malin för att åka till Lidl för att shoppa mat. Ursula och Declan skulle nämligen åka till mobile med barnen så vi passade på att grilla :) Köpte en MASSA mat, haha. Sen åkte vi till New look, och jag eller Stina köpte ett tröja och ett par shorts till mig, Tack Älskling. Åkte sedan till Watergrasshill för att plocka upp Mark. Sen hem till mig och började med maten, Vi marinerade kött och kyckling, sen gjorde vi sangria och potatissallad. Och keso röra och tzatsiki. Shit vad mycket mat vi hade! Vi gjorde även araksbollar, yummy!! Jag städade köket medan Stina körde Mark till stan, plockade även upp Malin påvägen. Vid åtta kom Ita, Sean och Paula. Vi började grilla, hade inte så fint väder men vi satt under tak :)

Våran plan var att sitta hemma och bara mysa med massa vin, men vid tio hade Malin andra planer. Så efter ca. fem liter sangria mellan Stina, Malin och mig drog vi varsin tequila (men jag fick två) innan vi började göra oss ordning för att dra till stan. Kom in vid tolv, eftersom vi fick vända halv vägs pågrundav att Malin glömt sitt ID hemma :P Gick till Long Island för en drink innan vi gick till the Bailey och dansa. När vi kom hem på natten åt vi rester ;) På söndag vakna vi vid halv ett, åt mer rester till brunch. Gjorde oss ordning och sen åkte jag och Stina ut till henne för söndagsmiddag. Efter middagen sov vi i soffan och kollade på Grease. Gjorde oss sedan ordning för att gå på Operan. Vi såg Rebecca Storm som sjöng Barbra Streisand. Det var jättebra, hon är verkligen en duktig sångerska! Efter Operan var det natti natti som gällde.

I måndags var det jobb som gällde. Gjorde inte så mycket, de gamla vanliga måndags plocket. När man ska återställa köket och Lekrummet till mina rum igen ;) På kvällen var jag och Stina och kolla på bio, vi såg på Made of Honor, en riktigt rolig film :) handlar om en kille som inser att han är kär i sin bästa kompis, innan han hinner förklara sin kärlek till henne ber hon honom att vara hennes "made of honor".

Idag har Stina och Mary-ellen varit här och lekt. Jag hämtade Grace i skolan och sen gick vi hem och hade lunch. Sen lekte de doktor :) Ursula kom hem vid två. Hon var tvungen att ta Brian till doktorn, vi tror han har fått ögoninfektion. Vi har försökt tvätta ögat ifall det var något i ögat men det är fortfarande väldigt rött Efter doktorn skulle hon åka till Chuckies, så jag vet inte hur det gick hos doktorn. De kommer väl hem snart. Ikväll ska jag ut till Stina. det är Eurovision semi final och sen dubbelavsnitt av Dh :)

PUSSAR

Kommentarer
Postat av: Petra

Klart jag hämtar dig, ska bli såååå kul!
Vad tråkigt att du tappat det fina armbandet *snyft*
Ha det gott!
Älskar dig! Kram!

2008-05-21 @ 12:31:57
Postat av: xtramor

Hej Pysan min. hoppas allt är väl med dig..Har du slutat blogga eller..Gillar läsa din blogg..Har tagit upp min igen..Samma som förut..Turnip.blogg.se.Tänkte försöka komma igång lite mer med den igen..Hoppas du får en fin midsommar hemma..Kan inte åka hem som du kanske har hört eller..Hoppas komma hem fram i höst istället..Ha det härligt hjärtat.Kramar från Xtra mor

2008-05-29 @ 21:19:15
Postat av: Mammoo

Hej lilla gumman!

Sitter och slappar framför TV har varit halvledig idag hoppas att allt är bra med dig och alla de andra runtomkring dig.Här hemma är det varmt ja riktigt varmt sisådär 20-28 grader UNDERBBBBAAAARTTT.....jag njuter i fulla drag...skall jobba lite i
morgon hemifrån sen skall jag jobba på onsdag till torsdag...sedan är jag ledig ända trill nästa fredag kan du tänka dig....vi hörs av i veckan jag ringer dig på torsdag eller fredag våran NationalDag då får ni fira där nere på Irland med svenka flaggan...BamseKramar Från din Mamma och Lasse i Sverige ps.Helena tar studenten den 12/6 nästa torsdag vi är bjudna dit kommer du???

2008-06-02 @ 22:49:56
Postat av: Petra

Vart har min söta syster tagit vägen????

2008-06-03 @ 19:29:20
Postat av: Mikaela

Hej hej snuttis!!!!

Hoppas allt e bra med dig?

Jag tänkte kanske komma å hälsa på dig om du vill??

Puss å kram älskar dig

2008-07-19 @ 20:18:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback