Sofistikerad? :p

Liver rullar på som vanligt här borta :) Grace älskar skolan. Jag och Brian saknar dock henne på förmiddagarna, men vi överlever ju. Vi har ju Aisling och Malin nära till hands.
I fredags var vi ute.  Var hemma väldigt tidigt dock, strax efter ett. Men det var ganska skönt och bra för plånboken :p På lördagen var vi på stan och kollade runt. Gick till en nudelbar och åt lunch. Jättegott! Vid halv fem åkte Stina, Ita och Carina hem till Stina eftersom hon skulle jobba. Jag och Malin gick hem till henne och packade för att sedan gå hem till mig, där jag skulle jobba. Åt middag med min familj, sen strök jag lite tvätt medan Malin målade med Grace. Tog sedan barnen ner till Spar för lite godis. När vi kom hem hoppade de in i sina pyjamaser och vi kollade allihopa på "Hannah Montana" Eller barnen lekte mest, "Slänga sig handlöst från soffan till puffen" Våra hjärtan dog ju nästan. Men de hade roligt :) Sen lade jag och Brian. Och medan jag körde in Urs och Dec till stan stannade Malin hemma och kollade på film med Grace. Kom hem och lade Grace. Sen kollade vi på Tv:n en stund innan jag var tvungen att åka och hämta Mark för att köra honom till sin farmor. Kom hem och jag och Malin dela en flaska rött och kollade på "Mama mia" Sen gick vi och lade oss.

Brian vaknade strax innan åtta på söndags morgonen. Han kom in till mig en stund innan vi gick ner och åt frukost. Vid nio kom även Grace ner. Och vi tio Malin. Halv elva gick jag och barnen upp med frukost till Urs och Dec. Jag och Malin åt frukost och sedan gjorde vi oss ordning. Stina och Carina kom och hämtade oss och vi åkte hem till Malin. Bestämde oss för att göra Sushi och körde till tesco för att handla lite saker. Gjorde även pizzabullar. Ita kom även med. Efter maten var vi lite slöa och vilade lite innan vi åkte ner till Douglas Court och kollade runt lite. Sen körde vi hem Carina, skulle även kört hem Malin med det slutade med att alla stannade där och kollade på film. Somnade nästan, så när den var slut åkte vi hem och sov.

I måndags jobbade jag fram till ungefär tre. Jag och Brian gick ner till dammen och matade ankorna. På eftermiddagen när jag var ledig var jag ute och cyklade i fyrtio minuter. Väldigt hurtig! :p På kvällen var jag och Ita ute och gick.

I morse var Malin och Ais över, vid halv tolv kom Ursula och hämta Brian för att ta med honom till Mp, så jag strök och sen hade jag lunch när Malin och Ais gått hem. I eftermiddags var jag och Ita ute och gick. Sen började min kurs ilkväll "Heminredning och Design" Väldigt roligt :) Fick lära oss massor om färg; Vilka som passar och varför dem gör det, vilka som är varma och kalla, i vilka rum dem passar m.m. Det är en kvällskurs på åtta veckor, så till jul kommer jag till Sverige och designar era hus ;)
I förra veckan började jag och Stina en annan kurs i "Practical Philosphy" Låter väldigt avancerat eller hur?! Var väldigt intressant iallafall. Vi ska gå den kursen på torsdags kvällar, den är 12 veckor lång så det ska bli intressant att lära sig något nytt!

Vad har mer hänt? Hmm, Jo "Svenska tjej-maffian" ska åka till Galway första helgen i Oktober :) Ska bli superroligt att få se lite mer av Irland. Vi ska åka upp på fredag kvällen och stanna fram till söndag. Malin bokade in oss på ett B&B i går.
Tror inte det har hänt så mycket mer här borta. Jag ska jobba i helgen igen, Ursula och Declan ska åka och bo på hotell över en natt. Det är rally utanför Stinas hus på lördag så alla tjejer ska ner dit och kolla. Jag skulle åkt dit med barnen, men nu ska Grace på kalas mellan 3-6 och eftersom vägen in till Stina är stängd mellan 1-8 sket det sig. Men jag och Brian ska ha en mysdag :)

Nej nu ska jag sova! PUSSAR


Kommentarer
Postat av: mamma

Hej lilla gumman.Håller på för fullt med att gallra samt slänga vissa saker här hemma.....Du har en hel del skkkkooor....jag blir galen....ja ja vi får ta det över telefon vad som skall vara kvar...har jobbat en hel del men nu så skall jag vara ledig ett tag mycket gott. Jag och min Älskling skall se om vi kan måla i det nya huset i helgen...Jag ringer dig i veckan hoppas kursen var till belåtenhet som du börja i tisdags.Kram mamma och friggolitpappan Lasse.Love you..

2008-09-25 @ 16:37:20
Postat av: Carina

hehe..ja och galway turned out just fine^^.. men inte kan jag läsa något om det =O.. latmask!.. Neee, jag ska inte säga nåt.. har inte orkat skriva om de tän heller =(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback