Julen :)

Det var en halv evighet sen jag skrev nu. Har varken haft tid, ork eller inspiration. Men nu så ;) Sista helgen på Irland började med fredag då Pyret var Partysugen. Men ingen annan :/ Carina jobbade och de andra tjejerna hade redan lämnat oss för Sverige. Till slut gick jag ner till lokalpuben med Ita. Efter ett par timmar kom Carina ner (hennes ”föräldrar” hade sett oss där och gick hem så att hon kunde gå ut :) En timme eller två senare tog jag och Carina taxi in till stan. Slutade med en galen taxi resa ut till Ballincollig, med Roy. Sen kollade vi på när han och hans kompis spelade Dart tills vi nästan somnade, tog en taxi hem och sov. På lördagen var vi stan och shoppade de sista inför jul. På kvällen jobbade jag och Carina kom över och vi kollade på Dh :) Ita var även över en lite stund.

På söndagen vaknade jag och hade superont i halsen :( Jobbade fram till halv två. Stina messa och ville att jag skulle köpa något i stan åt henne. Så jag och Carina gick in köpte vad Stina ville ha och sen tog vi bussen hem. Jag var helt död :S Kom hem och gick och lade mig. Somnade och när middagen var klar väckte Urs mig, åt lite och gick tillbaks till sängen. Vaknade vid tio, borstade tänderna och somnade om för natten.

På måndag morgon var det upp tidigt för jobb. Och jag skulle även passa Ais, eftersom Malin var i Sverige. Gick bra, gjorde typ ingenting eftersom jag var sjuk. Ursula hämtade Grace och Ella i skolan och kom sedan hem. Tog Grace och Brian till läkaren. Jag stannade hemma med Ella och Ais. Ursula kom hem och barnen lekte medan jag vila. Vid fem kom Dee och hämtade barnen och vi åt, sen packade jag och vid halv nio åkte Urs och Dec iväg och handlade. Jag kollade på halva ”Sex and the city” filmen. Sen kom de hem, vi packade upp maten dem handlat och sen gick och lade mig.

Vaknaden VARENDA timme för att hosta och snyta mig. Vid fem gav jag upp och gick upp och dushade (Taxin var bokad till 6) gjorde mig ordning och vid tio i sex gick jag, taxin var redan här så vi plockade upp Carina och sen bar det av mot flygplatsen :) Checkade in, vidare till säkerhetskontrollen sen var det bara att vänta på att få börja boarda, en timme ungefär. Snöt mig en gång i minuten typ, mådde skit! Sen var det ÄNTLIGEN dax att boarda. Träffade då på Anne, som är Helen´s Aupair. Hon satt med oss upp till Dublin. När vi hämtade vårat bagage träffade hon på en kompis så vi önskade varandra god jul och skilldes åt. Jag och Carina checkade in och gick till säkerhetskontrollen. Kom igenom utan problem. Gick i massa affärer och köpte en massa saker innan vi gick till våran gate. Medan vi väntade på att få boarda tog vi oss en varm choklad, och Carina åt en lite. Jag kunde dock inte äta, mådde skitdåligt. Ville bara hem och Sooova! När vi sedan stod vid våran gate mötte vi en kompis till Carina. Hon satt med oss på flyget, tur det så att Carina fick lite sällskap eftersom jag sov hela resan. Landade i Sverige och det SVINKALLT!
Jag och Carina sa hej då och sedan fick jag vänta en stund på Lasse och Ramona. Höll på att frysa av mig mina tår. Men jag levde när de kom :p

Kom hem där mamma var i full fart med massa saker, som vanligt. Jag och Ramona slog in paket i över en timme. Sen kom Petra, Abbe, Adam och Vilma :) Vi åt mat och sen somnade jag på soffan. Missade julgrans klädningen. Sen skulle vi sjunga singstar, blev inte så mycket med det. Utan vi spelade Skipbo :)

Julafton kom och gick :) Hade en jättemysig dag. Tack alla som var där! Jag hade inte så stor aptit när det var dax för middag, men jag tryckte i mig så mycket som det gick iallafall. När det var dax för Kalle så bänkade vi oss alla i soffan och jag, Abbe och Adam somnade :p Nu förstår jag varför det är så viktigt för alla föräldrar att kolla på Kalle, man kan ju sova lite :p Jag Älskar fortfarande att kolla på det, men har slummrat lite dem senaste årena men det hör ju till :)

Efter Kalle kom tomten och sen var det ris alá malta. Minns inte vad vi gjorde på kvällen, men tror vi spelade skipbo :p
På Juldagen åkte Petra och Co. Hem. En timme senare kom Sandra, Mattias, Linda och Johan. Då var det jul på nytt :) Julmat och snapps. Hade lite bätte aptit på juldagen så åt desto mer. Tog även snapps. Julklappar delades ut och julgodis åts ;) Sen spelade vi singstar. Efter ungefär tre låtar så fick jag strikta order från ”pappa” att INTE sjunga mer :p Så det var bara att hålla tyst och dricka öl med ”brorsan” :) Min röst höll på att spricka så det var ju väldigt klokt att hålla tyst.

Annandagjul åkte alla förutom Johan hem. Mamma skulle jobba så jag och Ramona körde henne till jobbet. Påvägen hem svängde vi förbi Överby i Trollhättan. Fyndade en klänning och en cardigan :) Kom hem och var helt slut. Somnade framför tv:n. Vaknade efter en liten stund och på kvällen kollade vi film och slappade. På lördagen var vi ute och gick, gick till en sjö som var frusen. Dock inte helt, men Ramona ville kolla HUR tjock den var, slutade med att hon trampade igenom med halv benet. Inte så smart, men vi överlevde hemvägen. Kom hem och lagade mat. Sen åkte jag, Ramona och Johan till affären för att köpa mjölk.

På söndagen fyllde lilla Johan år. Då bakade jag och Ramona marängtårta till honom. Hämtade sedan mamma på jobbet. Kom hem och strax efter kom Sandra och Lasses mamma. Vi fikade och tårtan gick åt :) Johan fick paket och efter ett par timmar åkte Sandra hem med sin farmor. På kvällen slöade vi allihopa. Jag gick igenom massa gamla saker. Slängde lite saker och så.

Måndagen var HÄKTIG. Upp tidigt för att åka till tandläkaren. Emo och Annie kom dit, sen skulle mamma köpa julklapp till mormor så vi flängde omkring. Kom sedan till Emo, stannade bara en kvart innan vi var tvungna att gå för att hinna med mormor och morfar innan optikern. Fikade lite hos dem sen var det dax att åka. Efter optikern åkte vi till Bessim, sen körde mamma mig till Marie, vi satt och tjöta lite innan vi gick på bio. En Amatör film som några i Vara har gjort. Den var bra gjord för att vara amatörer, bra handling. Åkte sedan hem till Marie där vi lagade mat. Sen spelade vi buzz. Drack lite vin och sen gick vi och lade oss. På tisdagen körde Marie och Jerry mig hem. Jag slappade lite sen kom mamma och Lasse hem. Vi åt och sen kollade vi på film. Spelade skipbo och sov. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback