Nyår :D

Onsdag sov jag ganska länge. Gick upp och åt frukost. Sen förberedde jag lunchen. Vid tolv kom mammas bror och fru. Jag fixade mina naglar, som sedan blev förstörda när jag dushade :/ En och en halvtimmes onödig tid. Dushade iallafall och klädde mig. Packade och sen drog jag mot Göteborg. En kompis till Stina hade fixat fest med trerätters och grejer :) Jag hittade till hans ställe utan felkörningar och utan problem. Jag var riktigt stolt över mig själv, det var mamma oxå när jag ringde och berättade att jag hittat. Hon var lite förvånad dock, precis som Stina :p
Anyhow, vi var ganska mycket tidiga och fick dregla efter fördrinken ett BRA tag innan vi ÄNTLIGEN fick smaka :p Sen kom allt folk. Middagen var supergod och hela festen var väldigt lyckad. Har hört rykten om att det blir en favorit i repris nästa nyår :)

Nyårsdagen städade vi upp efter festen och drog hem. Jag kom hem och städade mammas bil och tvättade den. I minusgrader, vet inte hur smart det var men men den blev ren ;)
Mamma och Lasse kom hem när jag var klar och vi lagade lite mat. Precis innan vi skulle äta kom Emelie och Jesper, dem fick lite problem på vägen dock så jag och Lasse fick åka och möta dem. Träffade på en väldigt snäll och hjälpsam granne. Kom hem till mig och åt. Sen drack vi kaffe och efter det var det skipbo och vin på menyn :P Emelie och Jesper åkte sedan hem. Men jag mamma, Lasse och Ramona fortsatte spela skipbo och dricka vin. Runt tre gick Lasse och lade sig, medan jag och Mamma badade bastu :) Sen var det nattamacka innan vi somnade.

Fredagen var vi ute och gick i det friska vädret. Sen packade jag inför hemresan till Cork. På kvällen tog vi det mest lungt. Lördag morgon var jag uppe tidigt och vid ett åkte vi till Centralen i gbg, där jag skulle ta tåget till Stina. Kom till Stina runt tre och vid halv fem kom Malin :) En stund senare även Carina. Vi åt massa god mat och sen var det glögg. Packade om våra väskor något och sen gick vi och lade oss.

Söndagen var hemresa. Vi packade om lite till, vägde och fixade. Sen bar det av mot flygplatsen. Checkade in och kom på planet. I Dublin åt vi och sen stod vi i säkerhetskön i en timme. So boring! Kom till Cork, Carinas ”mamma” hämtade oss och körde mig och Stina hem till mig. Brian var precis påväg i säng när vi kom in, han kände knappt igen mig. Sen drack vi vin och tjötade med Ursula innan Yvonne kom och hämtade Stina. Jag packade upp och sen satt jag och Ursula och tjötade en bra stund innan vi gick och lade oss.
Dagen efter kom Brian in i mitt rum med Grace vid nio :) Ursula åkte iväg och fixade lite grejer. Jag och barnen bara myste hela dagen!

Första veckan flöt på som bara den. Var skönt att komma tillbaks till mitt rum, min säng och framför allt min pyjamas :) och Mina barn :)
På fredagen var vi ute och det slutade väl inte så bra men allt är löst nu och vi hade en lugn första helg och sparade pengar.

Andra veckan gick bra och fort, på fredagen när vi slutat åkte jag och Stina till Mallow. Malin var i Tipperary och Carina var sjuk. Vi tände brasan, hoppade i pyjamasen och kollade på ”Little Britain”. Där fann Malin oss dagen efter vid två :p Vi åkte till affären och sedan hem igen och gjorde samma procedur. Sen satt vi där fram till söndag runt tre när Carina ville ha sällskap i stan. Vi gjorde oss ordning och åkte in. Gick i några affärer och sen körde Stina hem oss alla och jag kollade på DH hela kvällen :)
Idag (igår) är det tisdag och Ita kommer snart över för att kolla på Dh. Måste därför sluta för idag. Men jag ska försöka att skriva snart igen. PUSS PUSS på er!

Kommentarer
Postat av: stina

dust anyone, no?

2009-02-05 @ 12:15:56
Postat av: Emelie

Du har blivit utmanad :)



Postat av: harriet

skriv mer pyret!! har det hänt nåt eller varför uppdaterar du så sällan?? :P

hälsa familjen och stina!

puss

2009-02-06 @ 13:47:10
URL: http://harriet87.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback