Konsert sommar och Dublin :)

Började skriva ett inlägg här för ett par dagar sen, men hann inte så långt innan jag blev störd av något.
Iallafall skulle ju egentligen skriva om Dublin, men orkar inte skriva något långdraget så det får bli kort och konsist:

Vi gick upp halv sex på lördag morgon. Gjorde oss ordning och sen bar det av mot Storstaden. Var uppe i Dublin strax efter nio, skulle egentligen inte checka in fören två, men det var en trevlig kille i incheckningen som lät oss checka in på en gång. Vi packade in våra saker i våra rum och sen bar det av till centrum. Tog ungefär en kvart att gå från vårat hotell :)
Hoppade på en turist buss och åkte upp till Guiness. Där fick man gå runt och läsa om hur guiness bryggs och lite historia om det hela. I slutet av "turen" kom man upp till en pub där man fick en guiness medan man njöt av utsikten. Det var nämligen inga väggar, utan glas fönster. Man såg hela staden. Skitcoolt! :)

Sen blev det ett par timmars shopping innan vi gick tillbaks till våran hotell. Vi vilade lite innan vi gick ner till hotell baren, drack två glas vin och åt lite nachos. Sen var dagen slut och vi hoppade i säng.
På söndagen var det upp tidigt. Frukost och sen gick vi till stan igen. Kollade mest i affärer och H&M :D På kvällen var vi och åt på en jättemysig restaurang :) Sen gick vi till ctiy för att besöka hard rock café. Var ett jättebra band som spelade där. Sen gick vi till en annan pub som var trevlig. Det var ganska mycket folk.

Påvägen hem till våran hotell träffade vi på tre killar som spelade lite musik. Vi stannade med dem i en timme ungefär. Det var riktigt duktiga.
På måndagen blev det ett besök i den stora katedralen :) Jättemäktigt! Sen blev det lite shopping och lunch innan vi körde hem igen. Var hemma runt sju på kvällen och jag jobbade så vi slappade mest. Gick och lade oss vid kl. tio redan.

På tisdagen var det Patricks day. Vi var och kollade på paraden med min familj. Sen kollade vi runt på marknaden som fanns innan vi gick hem. Alla till varsitt håll. Ganska trötta efter helgens shoppande.

Sen har det rullat på, veckan gick jättefort. I helgen jobbade Malin, Stina och Carina. Jag åkte ut till Stina på fredag och på lördagen kom Malin och Carina med sina barn. Jag bakade te kakor :)
Efter middagen åkte Carina hem med sina barn men Malin stannade. Vi somnade i soffan runt tio :p

På söndagen var det ganska så lugnt. Yvonne och Frank kom hem vid lunch och vi åkte hem till Malin och åt. Sen satt vi i solen och myste medan barnen lekte. När Malin sedan slutade åkte vi och hämtade Carina och åkte till Fitzys för lite picknick :) Mysigt som tusan! Vädret var jätteskönt. Vilket resulterade i en och annan skratt attack :p

Idag har vi bokat biljetter för att gå och se på BelX1 i Juni :) Ska bli kul. Har sedan bokat biljetter till Oxegen, festivalen här på Irland som går av stapel i Juli. Äntligen kommer vi iväg! Och det är så otroligt många bra band som ska dit så det kommer bli KANON :) :) Vill Åka NU NU NU !!

Men först ska mamma och dem komma :) Några veckor kvar nu, ska bli så kul att träffa er och få visa er min lilla stad!

Nej nu får jag sluta, Brian är ute och leker i solen och vill nog ha sällskap, PUSS